کیفیت زندگی در روسیه در سال 2024


آیا کیفیت زندگی در روسیه مناسب است

روسیه یکی از کشور‌های بسیار خوب برای ادامه‌ی تحصیل است چرا که  هزینه‌ی تحصیل در آن از بعضی از کشور‌های اروپایی به مراتب پایین‌تر است و همچنین کیفیت بعضی از دانشگاه‌های روسیه بسیار بالا است و بسیار قابل اعتماد.اما در این مطلب قصد داریم درباره‌ی کیفیت زندگی در روسیه شما را آگاه کنیم و مزایا و معایب آن را برای شما بر‌شماریم.این شاخص‌هایی که قرار است ذکر کنیم بر مبنای شاخص‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECDاست.

روسیه فدرالی علیرغم امتیازات کمتر از متوسط ​​در برخی از مباحث مربوط به شاخص زندگی بهتر ، در دهه گذشته در زمینه بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود پیشرفت کرده است. روسیه فدرالی در زمینه آموزش و مهارت و تعادل بین زندگی و کار بالاتر از متوسط ​​است اما در ابعاد رفاه ذهنی ، درآمد و ثروت ، شغل و درآمد ، امنیت شخصی ، کیفیت محیط ، مسکن ، مشارکت مدنی ، شبکه‌های اجتماعی کمتر از متوسط ​​است. ، و  همچنین وضعیت سلامتی. این رتبه بندی بر اساس داده های انتخاب شده موجود است.

درآمد سرانه در روسیه

یکی از شاخص ‌های کیفیت زندگی در روسیه می‌تواند درآمد سرانه‌ی آن کشور باشد.پول گرچه نمی تواند خوشبختی بخرد اما وسیله مهمی برای دستیابی به استانداردهای بالاتر زندگی است. در فدراسیون روسیه ، متوسط ​​سرانه درآمد خالص تعدیل شده خانوار از ​​33604 دلار در سال کمتر از متوسط  OECDاست. از نظر اشتغال ، حدود ۷۰ درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در روسیه شغل با حقوق دارند که بالاتر از متوسط ​​اشتغال OECD یعنی ۶۸ درصد است.

در حدود ۷۶٪ از مردان در کار با حقوق هستند ، در حالی که ۶۶٪ از زنان  در کار با حقوق هستند. در روسیه فدرالی ، تعداد بسیار کمی از کارمندان ساعات بسیار طولانی کار می کنند ، در حالی که در OECD به طور متوسط ​​این امر به مراتب بالا‌تر است ، در حالیکه 0.2٪ از مردان در ساعات بسیار طولانی کار می کنند در مقایسه با تقریباً هیچ زن.

کیفیت زندگی در روسیه

سطح تحصیلات در روسیه

سطح تحصیلات در کشور روسیه قطعا بر روی کیفیت زندگی در روسیه تاثیر‌گذار است.تحصیلات و مهارتهای خوب از ملزومات مهم یافتن شغل هستند. در روسیه ، ۹۴٪ از بزرگسالان ۲۵-۶۴ ساله تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند ، بسیار بالاتر از میانگین ۷۸٪ OECD.  این امر هماقدر در مورد مردان صحیح است که در مورد زنان ، زیرا ۹۳٪ از مردان دوره دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانده اند در مقایسه با ۹۵٪ زنان.

از نظر کیفیت سیستم آموزشی ، ​​دانش آموزان در برنامه ارزیابی جهانی دانشجو (PISA) در خواندن سواد ، ریاضیات و علوم امتیاز ۴۹۲ را در OECD کسب کرده‌اند که کمی بالاتر از میانگین ۴۸۶ OECD است. به طور متوسط ​​در روسیه فدرال ، دختران با 8 امتیاز عملکرد بهتری نسبت به پسران داشتند که بالاتر از میانگین شکاف OECD یعنی 2 امتیاز است.

کیفیت زندگی در روسیه

بهداشت در روسیه

به یکی دیگر از موارد کیفیت زندگی در روسیه که می‌توان اشاره کرد سطح بهداشت آن است.از نظر بهداشتی ، امید به زندگی هنگام تولد در روسیه فدرالی ۷۲ سال است ، هشت سال کمتر از میانگین ۸۰ سال OECD  امید به زندگی برای زنان ۷۷ سال است ، در حالی که برای مردان ۶۷ سال است.

سطح pmاتمسفر – ذرات ریز آلاینده هوا به اندازه کافی کوچک برای ورود به ریه ها و آسیب رساندن به آنها – ۵/۱۵میکروگرم بر متر مکعب است که بالاتر از میانگین OECD یعنی ۹/۱۳ میکروگرم بر متر مکعب است. روسیه فدرالی می تواند از نظر کیفیت آب بهتر عمل کند ، زیرا فقط 55٪ از مردم می گویند که از کیفیت آب خود راضی هستند ، پایین تر از میانگین ۸۱٪ OECD

حوزه‌های عمومی در روسیه

احساس جامعه در مورد خودش یکی از شاخصه‌های کیفیت زندگی در روسیه است. در مورد حوزه عمومی ، جامعه احساس قابل قبولی از سطح مشارکت مدنی در روسیه دارد ، جایی که ۸۹٪ مردم معتقدند کسی را می شناسند که در زمان نیاز به او اعتماد کنند ، برابر با میانگین OECD  .میزان مشارکت رای دهندگان ، معیار مشارکت شهروندان در روند سیاسی ، در انتخابات اخیر ۶۲٪ بود که کمتر از میانگین ۶۸٪ OECD بود. میزان مشارکت رای دهندگان در ۲۰٪ افراد دهک بالایی جمعیت ۷۲٪ و در ۲۰٪ پایین ۶۹٪ تخمین زده می شود.

به طور کلی ، روس ها نسبت به میانگین OECD از زندگی خود راضی نیستند. وقتی از روس ها خواسته شد رضایت عمومی خود را از زندگی در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند ، روس ها به آن نمره۵.۸ دادند که کمتر از میانگین OECD یعنی ۶.۵ است.

کیفیت زندگی در روسیه

در این مطلب سعی کردیم به صورت بسیار موجز و آماری  به کیفیت زندگی در روسیه و سطح آن بپردازیم. اما این همه‌ی ماجرا نیست! چرا که آمار‌ها همه چیز را به درستی منتقل نمی‌کنند.شما نیاز به یک مشاور مجرب و مشاوره‌ی حرفه‌ای دارید تا از جزییات زندگی در روسیه به طور کامل و به خوبی آگاه شوید. پس همین حالا به سایت ایران پادفک سری بزنید تا کارشناسان ما شما را رهنمایی کنند.

اخبار

تحصیل در روسیهزندگی در روسیهکار در روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی

دریافت مشاوره رایگان در واتساپ