نکاتی درباره کار ضمن تحصیل در روسیه که نمی دانستید

work and study in russia

شرایت کار و تحصیل در روسیه

هر دانشجویی که برای تحصیل به خارج از کشور می‌رود یکی از دغدغه‌هایش کار ضمن تحصیل در کشور مقصد است.دانشجویانی هم که به روسیه می‌روند از این قاعده مستثنی نیستند. با آگاهی از شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه می‌توان شغلی بدون دردسر برای خود دست و پا کرد تا بتوانید در حین تحصیل درآمدی هم داشته باشید اما آن شرایط چیستند؟

شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه

برای کار در روسیه ، شهروندان خارجی باید در سن حداقل (18+ سال) باشند و دارای مجوز مربوطه از اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه باشند.دانشجویان بین المللی در صورتی که در خارج از وقت کلاس (از جمله تعطیلات) در دانشگاه ها (یا سازمان های وابسته) مشغول به کار شوند ، به هیچ گونه مجوزی نیاز ندارند.در تمام موارد دیگر ، مجوز لازم است.

یکی از نکاتی که باید درباره‌ی کار ضمن تحصیل در روسیه بدانید این است که مجوزها فقط برای دانشجویان دوره های تمام وقت در دانشگاه های معتبر دولتی صادر می شود و دانشجویان می توانند فقط با توجه به حرفه مشخص شده در مجوز و در منطقه (شهر) که دانشگاه آنها واقع شده است کار کنند.

کار ضمن تحصیل در روسیه

نکاتی که برای کار ضمن تحصیل در روسیه باید توجه کنم…

نکته‌ی بسیار مهمی که درباره‌ی کار ضمن تحصیل در روسیه باید بدان توجه داشت این است که این مجوز‌ها تنها برای 1 سال صادر می شود و لازم است برای مدت قرارداد کار مربوطه تمدید شود. اگر دانشجویان دوره خود را ترک کنند ، مجوز لغو می شود.

اگر دانشجویی قبل از پایان دوره اجازه فعلی شغل خود را تغییر دهد ، ممکن است تحت این سند در محل کار بعدی خود کار کند ، اما آنها باید این تغییرات را  حتمابه اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه اطلاع دهند. وگرنه مجازات و یا جریمه می‌شوند از سال 2014 ، کار ضمن تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی بسیار آسان تر شده است: تعداد اسناد مورد نیاز کاهش یافته و مدت پردازش اکنون کوتاه تر است (به 10 روز کاری).

کار ضمن تحصیل در روسیه

چه  اسناد و مدارکی برای کار ضمن تحصیل در روسیه نیاز دارم؟

مجوز‌ها برای صدور جواز کار ضمن تحصیل در روسیه توسط دفتر منطقه ای اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه صادر می شود ،  و این ارائه‌ی مجوز‌ها مراحلی دارد و نیاز به اسنادی از جانب شما است که باید آنان را به اداره کل مهاجرت روسیه ارائه دهید. اسناد زیر لازم است ارائه شود:

کار ضمن تحصیل در روسیه

۱-فرم تقاضا

۲- کارت مهاجرت

۳-گذرنامه

۴-رسید هزینه پرداخت (3500 روبل در سال 2018)

۵-قرارداد کار

۶-گواهی تأیید وضعیت منفی اچ آی وی

۷-عدم ابتلا به بیماری های عفونی یا اعتیاد به مواد مخدر

۸- مدرکی از دانشگاه مبنی بر ثبت نام دانشجو در دوره مقدماتی تمام وقت

کار ضمن تحصیل در روسیه

آیا می‌توانم بدون اسناد لازم مشغول به کار شوم؟

خب! این پرسش بسیار مهمی برای افرادی است که می‌خواهند به کار ضمن تحصیل در روسیه مشغول شوند و جواب آنان خیر است! برای اتباع خارجی که بدون مجوز کار می کنند از 2000 تا 5000 روبل جریمه در نظر گرفته شده است. در مسکو ، سن پترزبورگ ، و مناطق لنینگراد ، این مجازات شامل مجازات 5000 تا 7000 روبل و اخراج از روسیه است.بنابراین مواظب باشید که حتما مدارکتان را ارائه دهید

کار ضمن تحصیل در روسیه

پس دانشجویان می‌توانند ضمن تحصیل در روسیه کار کنند؟

تا بدین جا باید جواب شما را داده باشیم بله! ، دانشجویان بین المللی می توانند در وقت آزاد خود در دانشگاه (یا در سازمان های آن) کار کنند. گاهی دفاتر بین المللی دانشگاه ها به دانشجویان در یافتن شغل مانند کار پیمانی کمک می کنند. در این صورت لازم نیست مجوز مربوطه را از اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه بگیرید. در سایر موارد مجوز لازم است. مجوزها فقط برای دانشجویان دوره های تمام وقت در دانشگاه های معتبر دولتی صادر می شود.

دانشجویان می توانند فقط با توجه به حرفه ای که در مجوز مشخص شده است و در منطقه (شهر) که دانشگاه آنها واقع شده است کار کنند. با این حال نباید تصور کنید که اشتغال تکمیلی می تواند تمام هزینه های زندگی شما را پوشش دهد (به طور متوسط ​​300 تا 400 دلار در ماه). به دلیل تحصیلات فشرده در دانشگاههای روسیه و چالشهای تکالیف ، دانشجویان وقت آزاد ندارند. بهتر است خانواده خود از شما حمایت کنند یا برای تأمین هزینه های خود مبلغ مشخصی پس انداز کنید تا تمرکز خود را روی تحصیل حفظ کنید.

امیدواریم این مطلب مورد قبول شما واقع شده باشد. در این زمینه اگر نیازمند اطلاعات بیشتر هستید.توصیه می‌کنیم حتما با کارشناسان و مشاوران ایران پادفک در ارتباط باشید تا هرآنچه را که درباره‌ی مهاجرت به روسیه برای تحصیل نیاز دارید بدانید را به شما بگویند.

اخبار

تحصیل در روسیهشرایط کار و تحصیل در روسیهکار در روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی

دریافت مشاوره رایگان در واتساپ