همه مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه که باید بدانید!

دانشجویان ایرانی در روسیه

مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه

مهاجرت تحصیلی، یکی از رویاهای بزرگ برای بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا محسوب می شود. دانشجویان و دانش آموزان بسیاری نیز در ایران به قصد تغییر مسیر زندگی خود و ارتقاء سطح کیفی آن، اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند. یکی از کشورهای محبوب به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی روسیه است. روسیه، کشوری در شرق اروپاست. این کشور به دلایل گوناگونی از جمله عدم نیاز به شرکت در امتحان کنکور برای ورود به دانشگاه، شهریه ی کم تر در مقایسه با دانشگاه های دیگر کشورهای غربی و موارد مشابه دیگر، به عنوان مقصد دانشجویان ایرانی انتخاب می شود.

درست همانند هر کشور دیگری، تحصیل در روسیه نیز شامل مزایا و معایب مخصوص به خود است. دانشجویان ایرانی در روسیه می توانند با مشکلاتی روبه رو شوند که برای اکثر آن ها یکسان باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با همه مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه آشنا کنیم. با ما در ایران پادفک همراه باشید.

مدرک برخی از دانشگاه ها توسط وزارت علوم در ایران پذیرفته نیست!

پیش از آنکه برای پذیرش در یک دانشگاه در روسیه اقدام کنید، حتماً چک کنید که مدرک مورد نظر شما توسط وزارت علوم و تحقیقات ایران قابل قبول است یا خیر. یکی از مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه این است که در برخی موارد، مانند رشته های پزشکی، مدرک صادر شده از سوی دانشگاه مقصد ممکن است توسط مقامات مرتبط ایران مورد قبول نباشد. در چنین شرایطی، شما مجبور خواهید بود پس از بازگشت به ایران، مجدداً دوره های به خصوصی را بگذرانید و یا برای کار به این کشور باز نگردید. برای اطمینان از این مسئله، حتماً با یک مجموعه ی معتبر و متخصص در مورد مهاجرت تحصیلی به روسیه مشورت کنید.

دانشجویان ایرانی در روسیه

دانشجویان ایرانی در روسیه، هم نوایی ندارند!

یکی از مسائلی که به گفته ی بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل در روسیه با آن روبه رو هستند، هم نوا نبودن دانشجوهای ایرانی با یکدیگر است. از مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه، عدم هم کاری و همدردی هم وطن هایشان با آن هاست. در بسیاری از موارد گفته شده است که دانشجویان ایرانی در روسیه، نه تنها برای کمک به یکدیگر قدمی برنمی دارند، که گاهی مشکل ساز هم خواهند بود.

گویش ها و لهجه های مختلف زبان روسی، بزرگترین مسئله!

یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه، زبان این کشور است. پیش از آن که برای مهاجرت تحصیلی به روسیه اقدام کنید، باید بدانید که حتی اگر تحصیل شما به زبان انگلیسی باشد، شما باید زبان روسی را یاد بگیرید. مشکل زمانی شروع می شود که متوجه می شوید لهجه ها و گویش های مختلف زبان روسی در هر شهر و منطقه به قدری متفاوت است که شما چند ماه ابتدایی حضور در آن شهر، به احتمال زیاد در فهم ساده ترین جملات هم به مخاطره خواهید افتاد.

عدم حمایت کافی دانشگاه از دانشجویان خارج از کلاس درس

یکی از مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه، عدم حمایت کافی دانشگاه از دانشجویان خارج از محیط دانشگاه و فراهم کردن موارد مورد نیاز جهت افزایش کیفیت تحصیل می باشد. در دیگر کشورهای غربی مانند آمریکا و یا انگلستان، توجه بسیاری بر دادن خدمات برای ایجاد آسایش دانشجو شده است. در صورتی که در روسیه این چنین نیست. در روسیه خبری از اینترنت رایگان، کتابخانه ی 24 ساعته و یا خوابگاه رایگان نیست. اما فراموش نکنید که تمرکز دولت روسیه، همواره بر افزایش کیفیت خود تحصیل بوده است. اساتید روسی تقریباً در تمامی دانشگاه های معتبر این کشور، از بهترین اساتید دنیا هستند.

دانشجویان ایرانی در روسیه

عدم داشتن اطلاعات درست و کافی از مهم ترین مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه

در میان بررسی همه مشکلات دانشجویان ایرانی در روسیه، بزرگترین و مهم ترین مسئله، نداشتن اطلاعات کافی و درست است. اینکه تحت چه شرایطی، برای چه دانشگاهی و در چه زمانی درخواست پذیرش کنید؟ به چه زبانی درس بخوانید؟ کدام شهر را انتخاب کنید و چقدر هزینه کنید. روسیه کشوری فوق العاده برای ادامه تحصیل و ارتقای سطح کیفیت تحصیلی و شغلی است اگر قدم های خود را درست و حساب شده بردارید. برای این منظور، شما نیاز به یک مشاور معتمد و کار بلد دارید. در این صورت می توانید با مشاوران ایران پادفک، مشورت کرده و هر سوالی دارید از آن ها بپرسید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی

دریافت مشاوره رایگان در واتساپ