همه چیز درباره شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

تحصیل در روسیه

چگونه با مدرک دیپلم در روسیه به تحصیل بپردازیم

روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان و یکی از اقتصادهای برتر، به یکی از مقاصد محبوب دانشجویی تبدیل شده است. این کشور سالانه بیشمار دانشجو را برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات متوسطه و تکمیلی را به خود جذب می کند. شرایط مطلوب دانشگاه های روسیه، رتبه های علمی که این دانشگاه ها در سطح جهانی دارند و همچنین هزینه مقرون به صرفه ای که برای تحصیل در روسیه باید پرداخت کنید سبب شده است تا روسیه به یکی از مقصدهای خوب برای دانشجویان تبدیل شود. در این مقاله می خواهیم در مورد شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم صحبت کنیم. با ما در ایران پادفک همراه باشید.

تحصیل در روسیه

چطور می توان با مدرک دیپلم در روسیه تحصیل کرد؟

در نظام آموزشی روسیه، پس از گذراندن دوره ی متوسطه، دادن امتحان های تعیین سطح و گرفتن نمره قبولی می توان در دانشگاه ثبت نام کرد. اگر مدرک دیپلم دارید، برای ثبت نام در دانشگاه های روسیه باید مدرک زبان روسی داشته باشید. چرا که اکثر دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی به زبان روسی تدریس می کنند. البته نیازی به نگرانی از این بابت وجود ندارد. زیرا دوره های مقدماتی آموزش زبان توسط بیشتر دانشگاه ها به مدت یکسال تحصیلی برگزار می شود. گزینه ی بعدی که می توانید انتخاب کنید، تحصیل در دانشگاه هایی است که به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کورس هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند چند مسئله ی مهم خواهد داشت. اولین و مهم ترین مسئله، ضرورت داشتن مدرک آیلتس با نمره ای بالاتر از 6 است. شما موظف هستید پیش از ثبت نام در دانشگاه و اقدام برای اخذ پذیرش، مدرک آیلتس خود را بگیرید.

مسئله ی دوم، سختی زندگی در کشوری روسی زبان است. شما در کم ترین حالت قرار است 4 سال در این کشور زندگی کنید. برای ارتباط برقرار کردن، نیاز خواهید داشت که زبان رسمی آن کشور که روسی است را بلد باشد. مسئله ی آخر در بلد نبودن زبان روسی، سختی ورود به بازار کار است. پس از پایان تحصیل، اگر زبان روسی بلد نباشید، به راحتی نمی توانید وارد بازار کار این کشور شوید.

تحصیل در روسیه

نظام آموزشی روسیه به چه صورت است؟

تا اینجا متوجه شدیم که در بررسی شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم، یاد گرفتن زبان روسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اکنون می خواهیم بدانیم نظام آموزشی در روسیه به چه صورت عمل می کند. نظام آموزشی روسیه، شباهت بسیاری به نظام آموزشی اروپای مرکزی دارد. نظام آموزشی روسیه، 11 سال تحصیلات متوسطه در بر دارد که 9 سال از آن برای همه ی افراد الزامی است. پس از پایان 9 سال تحصیل متوسطه، گواهینامه ای به دانش آموز اعطا می شود که به وی مجوز ورود به تحصیلات عالی را خواهد داد.

در این زمان، دانش آموزانی که قصد ادامه ی تحصیل در سطح آموزش عالی دارند، دو سال تحصیلات متوسطه را به صورت اختصاصی ادامه داده و سپس وارد دانشگاه می شوند. دانش آموزانی که علاقه ای به ادامه ی تحصیل ندارند، وارد مدارس کسب و کار شده و پس از گذراندن 3 سال دوره آموزشی مهارت مورد نظر خود، مجوز شغلی دریافت می کنند. با این مجوز، دانش آموز می تواند وارد بازار کار شود.

پس از پایان 11 سال دوره ی متوسطه، دانش آموز وارد دانشگاه شده و دوره ی کارشناسی را به مدت 4 سال می گذراند. پس از آن می تواند برای ادامه ی تحصیل در تحصیلات تکمیلی یا همان کارشناسی ارشد و سپس تحصیلات عالی یا همان دکتری اقدام نماید. تحصیلات عالی، به طور کلی 4 تا 6 سال به طول می انجامد. دوره ی تحصیلات عالی برای دانشجویان پزشکی طولانی تر از دیگر رشته ها است. هزینه ای که برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی پرداخت می کنید نیز در مقایسه با دیگر رشته ها بیشتر است.

تحصیل در روسیه

هزینه های تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

هزینه ای که باید برای تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم پرداخت کنید، می تواند مهم ترین فاکتور در انتخاب یا عدم انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی برای مهاجرت باشد. همانطور که قبل تر اشاره کردیم، هزینه ی تحصیل در روسیه، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپا ارزان تر است. به عنوان مثال، برای تحصیل در دوره ی کارشناسی در یکی از دانشگاه های روسیه، باید سالانه مبلغی در حدود 1.860 دلار تا 11.850 دلار پرداخت کنید. این مبلغ، بسته به رشته، دانشگاه و موارد مشابه دیگر که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید که در صورت تحصیل در کورس هایی که به زبان روسی برگزار می شوند، هزینه ای که باید پرداخت کنید بسیار کم تر خواهد بود. می توانید برای دریافت اطلاعات کامل تر در مورد شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم می توانید به گروه ایران پادفک در تماس باشید.

دسته‌بندی نشده

تحصیلتحصیل در روسیهمیزای تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی

دریافت مشاوره رایگان در واتساپ