پادفک چیست | آماده‌سازی تحصیل در روسیه در دوره پادفک

پادفک چیست

مراحل دریافت مدرک پادفک

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را داشته باشید، باید زبان این کشور را بر اساس استانداردهای تعیین شده توسط خودشان، آموزش ببینید. اکثر دانشگاه های کشور روسیه به زبان روسی تدریس می کنند. برای ورود به دانشگاه شما موظف خواهید بود در دوره آموزش زبان روسی یا همان دوره پادفک که فقط در دانشگاه های روسیه، اوکراین و بلاروس برگزار می شود، شرکت کنید. اما پادفک چیست؟ چرا گذراندن دوره پادفک و قبول شدن در آزمون آن اهمیت دارد؟ برای آزمون پادفک چقدر باید هزینه کرد؟ با ما همراه باشید تا توضیح کاملی از این آزمون زبان روسی را در اختیارتان قرار دهیم.

دوره پادفک

پادفک چیست و چه اهمیتی دارد؟

جدای از آنکه اکثر دانشگاه های روسی به زبان روسی برگزار می شوند، هزینه ی تحصیل در دانشگاه به زبان روسی، بسیار کم تر از تحصیل به زبان انگلیسی است. به عنوان مثال، برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های روسیه، اگر در کورس های انگلیسی ثبت نام کنید، در حدود سالی 10.000 دلار باید برای شهریه هزینه کنید. این در حای است که در صورت تحصیل به زبان روسی، موظف به پرداخت شهریه ی سالانه 5.000 دلار خواهید بود.

طبق قوانین روسیه، برای ورود به دانشگاه های این کشور، شما باید در دوره پادفک شرکت کنید و سپس در آزمون پادفک، نمره قبولی را کسب کنید. برخی این دوره را به غلط Padfak چیست یا پاتفک چیست جستجو می کنند که این کاملاً غلط است. پادفک، دوره زبان آماده سازی تحصیل در روسیه، دوره ای شامل زبان روسی و همچنین دروس عمومی مانند ریاضی، فیزیک و غیره است. آموزش چنین درس هایی کمک می کند تا فرد بتواند در آزمون های ورودی دانشگاه ها نیز به راحتی پذیرفته شود. علاوه بر ضرورت پادفک برای ورود به دانشگاه های روسیه، این دوره کمک می کند تا پس از تحصیل نیز به سادگی وارد بازار کار شوید.

دوره پادفک

هزینه ی دوره پادفک چقدر است و چقدر زمان می برد؟

احتمالاً فکر می کنید پادفک به صورت Padfak چیست یا پاتفک چیست، نوشته می شود. اما اینطور نیست. پادفک، مخفف پادگاتو ویتل نی فاکولتت است. این دوره به مدت 6 تا 10 ماه و در حین سال تحصیلی تشکیل می شود. بسته به رشته ی تحصیلی شما در دانشگاه، مدت زمان دوره و درس هایی که در طول دوره خواهید خواند متفاوت خواهد بود.

ثبت نام پادفک از اواسط فروردین آغاز شده و تا اواخر مرداد ادامه خواهد داشت. شروع دوره ی پادفک نیز همزمان با سال تحصیلی، در اواخر شهریور و یا اوایل مهر آغاز می شود. پادفک در دو ترم برگزار می شود و دو نوع پادفک مهندسی و پادفک علوم پزشکی دارد. اگر بخواهید در رشته های مهندسی در دانشگاه تحصیل کنید، پادفک مهندسی و اگر بخواهید رشته های مرتبط با پزشکی را تحصیل کنید، پادفک علوم پزشکی را می گذرانید. هزینه ی دوره پادفک نیز بسته به رشته ی منتخب شما در حدود 1500 تا 4000 دلار می باشد.

دوره پادفک

برای ثبت نام دوره ی پادفک، به مدارکی لازم است؟

تا اینجا متوجه شدیم پادفک چیست و چه اهمیتی برای تحصیل و کار در کشور روسیه دارد. برای ثبت نام در این دوره به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • اصل پاسپورت تاریخ دار به همراه ترجمه به زبان روسی
  • برگه تائیدیه گرفتن اپلای از دانشگاه موردنظر
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش ‌دانشگاهی به همراه ترجمه
  • مدارک دیپلم و پیش ‌دانشگاهی به همراه ترجمه روسی
  • عکس پرسنلی

باید بدانید که برای اخد مدرک پادفک باید در امتحان برگزار شده توسط مراکز معتبر خود کشور روسیه شرکت کرده و نمره ی قبولی بگیرید. نکته دیگر اینکه، دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه در دانشگاه شده اند، می توانند به صورت رایگان در این دوره شرکت کنند. اما در صورتی که موفق به گرفتن نمره قبولی در آزمون نشوند، مجددا باید هزینه ی دوره پادفک را پرداخته و در آزمون شرکت کنند.

دوره پادفک

سطح سوالات در آزمون پادفک، کاملاً قابل فهم برای دبیرستانی هاست. با شرکت در دوره پادفک، علاوه بر آشنایی کامل با 4 مهارت اصلی زبان روسی، با فرهنگ این کشور و همچنین دروس پایه مورد اهمیت رشته تحصیلی آینده خود نیز آشنا خواهید شد. گذراندن دوره پادفک، برای کورس های زبان انگلیسی در کشور روسیه اجباری نیست. اما آنچه مسلم خواهد بود، پس از اتمام تحصیل برای ورود به بازار کار، به مشکل بزرگی بر خواهید خورد.همچنین میتوانید برای گذراندن کلاس‌ها و آزمون پادفک به سایت ایران پادفک مراجعه کنید.

دسته‌بندی نشده

پادفکدوره پادفکمدرک پادفک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی

دریافت مشاوره رایگان در واتساپ