مقایسه هزینه تحصیل در روسیه و هند در 2024

tuition

هزینه تحصیل در روسیه بیشتر است یا هند

آنچه  که در مهاجرت به یک کشور برای ادامه‌ی تحصیل اهمیت دارد هزینه‌ی تحصیل در آن کشور مورد نظر است. در این مطلب بنا داریم ابتدا هزینه تحصیل در روسیه را به شما عزیزان بگوییم و پس از آن به اختصار هزینه‌ی تحصیل در هند را بر شماریم تا بتوانید مقایسه‌ای درست بین هزینه تحصیل در روسیه و هند در ذهن خود داشته باشید.

تحصیلات عالی برای خارجی ها در روسیه

پیش از آنکه به هزینه تحصیل در روسیه بپردازیم باید بگوییم که تحصیل در دانشگاه روسیه به صورت قراردادی ترکیبی مطلوب از قیمت و کیفیت است: دانشجویان بین المللی دانش و دیپلم های معتبر را با قیمت بسیار مناسب کسب می کنند. شهریه دانشگاه های روسیه ممکن است متفاوت باشد ، اما در هر صورت نسبت به اروپا یا سایر کشورها کمتر است. در عین حال ، کیفیت آموزش روسیه به خوبی سطح اروپا است. وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه حداقل شهریه را تعیین می کند – این مبلغ نمی تواند کمتر از مبلغ سرمایه گذاری شده در آموزش برای هر دانش آموز توسط دولت باشد.

مسلماً هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه های روسیه به برنامه درسی خاص ، مدت آن و موسسه ای که آموزش در آن برگزار می شود بستگی دارد. علاوه بر این ، هزینه های خانوار در روسیه (مسکن ، غذا ، حمل و نقل ، بیمه درمانی و سایر کشورها) کمتر از بسیاری از کشورها است. به دانشجویان تمام وقت بین المللی مزایای مختلفی ارائه می شود ، همانند دانشجویان روسی. بعضی از دانشگاه های روسیه گاهی دانشجویان با استعداد را تشویق می کنند و به آنها شهریه تخفیف می دهند.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل لیسانس در روسیه چقدر است؟

دانشجویان پس از گذراندن دوره های کارشناسی چهار ساله ، مدرک کارشناسی و دیپلم آموزش عالی دریافت می کنند. پس از آن ، دانش آموزان می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و برنامه Master را بگذرانند. هزینه تحصیل در روسیه در دوره تمام وقت دوره کارشناسی  در روسیه تقریباً 240-260 هزار روبل * (3،430-3،715 دلار) در سال است. حداقل هزینه 500 روبل (1750 دلار) در سال است. حداکثر –  88000 روبل (12،570 دلار) در سال.هزینه تحصیل در مقطع تخصصی در یک دانشگاه پزشکی در روسیه به طور متوسط ​​290-320 هزار روبل * (4143-4،571 دلار) در سال است.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه چقدر است؟

مدرک کارشناسی ارشد پس از دو سال آموزش اعطا می شود و دانش عمیق تری از رشته های انتخاب شده را فراهم می کند. اگر مدرک لیسانس یا کارشناس داشته باشید می توانید برای یک برنامه Master اقدام کنید. آموزش در دوره تمام وقت دوره کارشناسی ارشد به طور متوسط ​​260-280 هزار روبل * (3،715-4،000 دلار) در سال است. حداقل هزینه 147000 روبل (2100 دلار) در سال است. حداکثر – 000460  روبل (6،570 دلار) در سال.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه دکتری در روسیه چقدر است؟

تحصیل در دوره های تحصیلات دکتری حداقل سه سال طول می کشد. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد  می توانند در صورت تمایل به تحقیق و تدریس ، برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی اقدام کنند. پس از دفاع از پایان نامه ، به دانشجویان تحصیلات تکمیلی درجه کاندیدای علوم (PhD) اعطا می شود. هزینه تحصیل در روسیه در دوره تمام وقت دوره تحصیلات دکتری به طور متوسط ​​280-300 هزار روبل * (4000-4،285 دلار) در سال است. حداقل هزینه سالانه 79 300 روبل (1113 دلار) است. حداکثر -000 413 روبل (5900 دلار) در سال.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه مدرسه تابستانی چقدر است؟

برنامه های موضوعی کوتاهی وجود دارد که شامل نه تنها آموزش ، بلکه برنامه فرهنگی و سرگرمی در اکثر دانشگاه ها می باشد. بیشتر اوقات ، این یک مدرسه تابستانی است ، اما دانشگاه ها همچنین دوره های بهار ، پاییز و زمستان را برگزار می کنند. به طور معمول ، چنین برنامه هایی از سه تا هشت هفته طول می کشد و با یک گواهی شرکت ارائه می شود. هزینه تحصیل در روسیه در یک مدرسه تابستانی به طور متوسط ​​حدود 45 هزار روبل * (643 دلار) است. بعضی اوقات دانشگاه ها به دانشجویان پیشنهاد می كنند كه فقط مسافرت ، مسافرت و اقامت پرداخت كنند و خود برنامه آموزشی نیز رایگان است.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه‌ی تحصیل در هند چه‌قدر است؟

بیشتر مدارس هند بدون توجه به سطح تحصیلات ، هر سال تحصیلی بین 3300 تا 7800 دلار هزینه می گیرند. سطح هایی که نیاز به استفاده مکرر از امکانات ، مانند پزشکی یا مهندسی دارند ، به طور کلی به سمت انتهای بالاتر این طیف منحرف می شوند.

هزینه تحصیل از 400 دلار در موسسات با کمک دولت ارائه می‌شود و دوره های مقطع کارشناسی ارشد تا 3000 دلار در دانشگاه های خاص یا معتبر ارائه می‌شود دوره های تخصصی تر هزینه‌ی بیشتری دریافت می‌کنند. هزینه اقامت یا هزینه خوابگاه از هزینه سالانه 700 دلار تا 2000 دلار است.از طرف دولت هند کمک مالی در دسترس است ، اما فقط پس از اینکه سه سال متوالی در هند بودید. به همین دلیل است که هنگام درخواست ویزای تحصیلی باید مدارک مربوط به خودکفایی مالی را ارائه دهید.

در مورد بورسیه ها ، آنها بسیارند. دولت هند به طور فعال به دنبال تشویق و جذب دانشجویان بین المللی است. هیچ رازی نیست که دولت هند می خواهد این کشور را به همان اندازه محبوب آمریکا و انگلیس برای تحصیل در خارج از کشور محبوب کند.

معتبرترین آنها بورس تحصیلی Study in India است. این بورس تحصیلی یک بورس کاملا رایگان برای دریافت کنندگان ارائه می دهد و می تواند تا پنج سال تحصیلی اعطا شود. هزینه های زندگی ماهیانه محدودیت دارد ، اما هزینه بالایی است. این بورس تحصیلی حتی شامل دروس رایگان هندی است که به شما یک سکوی پرتاب قوی برای دومین بازار کار بزرگ جهان می دهد. متأسفانه این بورس تحصیلی برای کسانی که گذرنامه پاکستانی دارند قابل استفاده نیست.

در این مطلب سعی کردیم هرآنچه که باید در‌باره‌ی هزینه تحصیل در روسیه و هند بدانید را با شما در میان بگذاریم. اما اطلاعات بسیار بیش‌تری نیز وجود دارد که باید با مشورت مشاوران مجرب و متناسب با وضعیت شما مطرح شود. پس همین حالا به سایت ایران پادفک سری بزنید.

اخبار

هزینه تحصیل در خارج از کشورهزینه تحصیل در روسیههزینه تحصیل در هند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی

دریافت مشاوره رایگان در واتساپ