لیست بهترین دانشگاه های روسیه به همراه امکانات و عکس

the-best-russian-universities

معیار‌های انتخاب بهترین دانشگاه‌ها روسیه

هر متقاضی می تواند بهترین دانشگاه های روسیه را برای خود انتخاب کند. معیارهای انتخاب چیست؟ بگذارید نگاهی به آنها بیندازیم. برخی می گویند مهمترین معیارها کیفیت و سطح آموزش است در حالی که دیگران به امکانات و تجهیزات ، چشم اندازهای استخدام یا فرصتهای تحقیق در طول تحصیل اولویت می دهند. آژانس های برجسته بین المللی عمدتاً به این پارامترها برای ساختن رتبه بندی دانشگاه های جهان اعتماد می کنند هر کدام لیست برتر خود را ارائه می دهند.

رتبه بندی بین المللی معتبرترین رتبه بندی توسط سه آژانس پیشرو تولید می شود. Quacquarelli Symonds بریتانیا به پارامترهای مختلفی از جمله شهرت علمی ، اعتبار کارفرما و نسبت دانشجو بین المللی  و دانشکده بین المللی متکی است. بسیاری از دانشگاه های روسیه دارای موقعیت های شایسته ای در رتبه بندی QS هستند. در سال 2019 ، 25  تا از بهترین دانشگاه های روسیه را ذکر کرد.

بهترین دانشگاه های روسیه

بهترین دانشگاه‌های روسیه شامل دانشگاه دولتی نووسیبیرسک ، دانشگاه ملی تحقیقات دولتی تومسک ، انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو ، دانشکده عالی اقتصاد ، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI ، دانشگاه فدرال اورال ، دانشگاه پلی تکنیک تحقیقات ملی تومسک ، دانشگاه فدرال کازان ، دانشگاه دوستی مردم از روسیه ، دانشگاه ITMO ، دانشگاه پلی تکنیک پیتر بزرگ سن پترزبورگ ، دانشگاه ملی علم و صنعت و غیره.

بهترین دانشگاه های روسیه

یکی دیگر از آژانس های معتبر رتبه بندی انگلیس ، بر شاخص های عملکردی مانند آموزش (محیط یادگیری) ، حجم تحقیق و غیره متمرکز است رتبه بندی دانشگاه های جهانی 2019 شامل 39 تا از بهترین دانشگاه‌های روسیه است. دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو ، انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو ، مدرسه عالی اقتصاد ، دانشگاه ITMO و دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI در  دانشگاه برتر بودند. ARWU (رتبه بندی دانشگاهی دانشگاه های جهان) ، همچنین به عنوان رتبه بندی شانگهای شناخته می شود ،  که مشاوره رتبه بندی توسط شانگهای ارائه می شود.

این معیارها از جمله فارغ التحصیلان موسسه ای که برنده جایزه نوبل و مدال فیلدز ، نتایج تحقیق و غیره است استفاده می کند. این چالش برانگیزترین رتبه برای روسیه است ، با این وجود در سال 2019 ،  ARWU ۱۱ دانشگاه روسیه را فهرست کرده است. دانشگاه‌‌های برتر شامل دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو ، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ ، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک و موسسه فیزیک و فناوری مسکو بودند.

بهترین دانشگاه های روسیه

رتبه بندی بر اساس موضوع

جدا از رتبه بندی دانشگاه های جهان ، QS ، THE و ARWU رتبه بندی را براساس موضوع منتشر می کنند. به عنوان مثال ، مدرسه عالی اقتصاد در ریاضیات و علوم اجتماعی در 100 دانشگاه برتر ARWU و در اقتصاد و علوم سیاسی در 200 دانشگاه برتر است. QS  100 دانشگاه برتر برای فیزیک و نجوم شامل نیروگاه هایی مانند دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI ، موسسه فیزیک و فناوری مسکو و دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک است.

دانشگاه های روسیه همچنین عملکرد قوی‌ای سنتا در فناوری های IT را نشان می دهند. دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو ، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ ، دانشگاه ITMO ، موسسه فیزیک و فناوری مسکو و HSE در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر قرار دارند.و جزو بهترین دانشگاه‌های روسیه در این زمینه است.

رتبه بندی بر اساس موضوع ، موقعیت های قدرتمند دانشگاه های روسیه در زمینه IT را نیز برجسته می کند. دانشگاه ITMO و موسسه فیزیک و فناوری مسکو به ترتیب 74 و 95 در 100  دانشگاه برتر THE برای علوم کامپیوتر قرار دارند. 300 عنوان برتر علوم فیزیکی شامل موسسه فیزیک و فناوری مسکو در جایگاه 45 ، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI در گروه 101-125 ، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک (126-150) ، تحقیقات ملی دانشگاه دولتی تومسک (126-200) ، پیتر دانشگاه پلی تکنیک بزرگ سن پترزبورگ (201-250) ، دانشگاه ITMO (251-300) و غیره.

معرفی چند دانشگاه برتر روسیه

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک در آکادمگورودوک واقع شده است ، که یک محیط منحصر به فرد با تمرکز بالای علم ، آموزش و تجارت مبتنی بر دانش است. دانشجویان NSU درگیر کارهای تحقیقاتی در م موسسات تحقیقاتی Akademgorodok ، در موسسات علوم و آموزش NSU و شرکتهای نوآور می شوند. دانشگاه نووسیبیرسک در سال 1959 تاسیس شد و امروز شامل یک دبیرستان شبانه روزی (دانشکده فیزیک و ریاضیات) ، یک کالج عالی انفورماتیک ، 13 گروه ، یک بخش تحصیلات تکمیلی ، یک دانشکده بازآموزی حرفه ای و آموزش حرفه ای و یک گروه تحقیقاتی است. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه‌های روسیه است

بهترین دانشگاه های روسیه

انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو

انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو (دانشگاه ملی تحقیقات) (MIPT) که به طور غیررسمی با نام Phystech شناخته می شود ، یک دانشگاه برجسته روسیه است که متخصصانی را در فیزیک نظری و کاربردی ، ریاضیات کاربردی و رشته های مرتبط تربیت می کند. بیشتر ساختمانهای آن در 5 کیلومتری مسکو واقع شده است. برخی از ساختمانها در ژوکوفسکی (40 کیلومتری مسکو) و در خود پایتخت واقع شده اند.

MIPT به اصطلاح “سیستم Phystech” یک سنت منحصر به فرد ، یک میراث آموزشی است که با هدف آماده سازی متخصصان بسیار واجد شرایط ، که در سراسر جهان در زمینه های اصلی علمی مورد تقاضا هستند ، وجود دارد. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه‌های روسیه است. اگر رشته بازاریابی در روسیه را میخواهید بخوانید.

بهترین دانشگاه های روسیه

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

تاریخچه دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای با تأسیس موسسه‌ی مهمات مکانیکی مسکو در سال 1942 آغاز شد. بعداً دانشگاه برجسته هسته ای روسی MEPhI در آنجا تأسیس شد و دانشمندان برجسته شوروی ، از جمله رئیس پروژه اتمی شوروی ، ایگور کورچاتوف ، در توسعه و شکل گیری آن نقش داشتند. شش برنده جایزه نوبل در طول تاریخ خود در MEPhI کار کرده اند – نیکولای باسوف ، آندره ساخاروف ، نیکولای سمنوف ، ایگور تام ، ایلیا فرانک و پاول چرنکوف. امروزه ، MEPhI یکی از دانشگاههای تحقیقاتی پیشرو روسیه است که مهندسین و دانشمندان را در بیش از 200 رشته آموزش می دهد.

بهترین دانشگاه های روسیه

در این مطلب به بررسی بهترین دانشگا‌های روسیه پرداختیم و نام آن‌ها را به شما معرفی کردیم.اگر می‌خواهید دربار‌ه‌ی هر دانشگاه بیشتر بدانید حتما به سایت ایران پادفک سری بزنید.

اخبار

بهترین دانشگا‌ه‌های روسیهدانشگا‌ه‌های روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی

دریافت مشاوره رایگان در واتساپ